wtorek, 14 lipca 2015

"Tajemny ogród" otwiera bramę...

Na "Tajemny ogród" Johanny Basford czekałam długo. Tak, na kolorowankę. Tak, dla siebie. Tak, jestem dorosła. Niektórzy nawet powiedzieli by, że stara. I nie, nie jest mi wstyd ;)


Kolorowanie to coś, co odpręża. Nie od dziś przecież wiadomo, że sztuka pozytywnie wpływa na człowieka. Na jego emocje i zachowanie. Skoro terapia sztuką pomaga dzieciom i młodzieży w radzeniu sobie z emocjami, czemu nie miałaby być dobra dla rodziców małych dzieci? Dla każdego?





Od zawsze lubiłam kolorować. Uspokajało to mnie. Mimo, że brak mi cierpliwości. Zawsze lubiłam zdobić i patrzeć, jak czarno-białe obrazki ożywają. Od jakiegoś czasu mam "Królestwo zwierząt" Millie Marotta i namiętnie je koloruję. Ale nie o tym....

Na "Tajemny ogród" Johanny Basford czekałam niecierpliwie. Kusiły mnie kwietne wzory, którym można nadać dowolną barwę. Nie mogłam się doczekać, aż usiądę z piwem (tak, alkoholowym), kredkami i książką i będę kolorować...





Dziś przyszła! Dzień przed premierą! Jest! Jest! Jest! Pierwsze, co się rzuca w oczy - jest piękna! Misterne rysunki wyglądają do mnie z kart i kuszą: "koloruj mnie. koloruj!". Więc koloruję. Papier stawia opór. Nie jest gładki i śnieżnobiały jak w "Królestwie". To raczej papier, jak w starym bloku, lekko żółty, czerpany, lekko chropowaty. Moja ręka musi się przyzwyczaić. Kartki są dość cienkie (zbyt cienkie, jak na mój gust) i podczas kolorowania nieładnie się wypaczają. Oczywiście, kiedy mocno przyciśniemy kredkę. 

Boli mnie bardzo, że książka jest klejona, a nie szyta. przez to ciężej otworzyć książkę i oddać się wybranemu rysunkowi. Ciężko też jest pokolorować wzory na samym skraju kartki przy klejeniu.



A "obrazy" (jak mówią Chłopiec i Dziewczynka) są piękne! Są magiczne i wciągające! Kto raz weźmie do ręki kredkę, ten wsiąknie! Autorka często chce, abyśmy dokończyli rysunek, coś domalowali, stworzyli, wymyślili. Gdzieniegdzie pochowane są różne rzeczy, ale to musicie odkryć sami...



Wydawnictwo Nasza Księgarnia do każdego zamówionego na ich stronie (www.nk.com.pl) egzemplarza dokłada piękne kartki - kolorujesz i wysyłasz! A z tyłu kod rabatowy -30% od ceny okładkowej na "Tajemny ogród" właśnie. Zdradzę go moim czytelnikom: tajemnyogrod2015. Strasznie żałuję, że nie znałam tego kodu wcześniej, ale mogę podzielić się nim z Wami :)


3 komentarze:

  1. Jest naprawdę piękny i zadziorny, przeszłabym się takim ogrodem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne są te kolorowanki dla dorosłych- sama już tego próbowałam i polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze "Królestwo zwierząt". Od niego zaczęłam i ono ukradło moje serce ;)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów od siebie :)